D 2018

Authentische Fotografie im DaF-Unterricht

MAREČKOVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Authentische Fotografie im DaF-Unterricht

Name in Czech

Autentická fotografie ve výuce německého jazyka

Name (in English)

Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language

Authors

MAREČKOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

HAMBURG, SPRACHEN VERBINDEN, p. 335-343, 9 pp. 2018

Publisher

VERLAG DR KOVAC GMBH

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00105296

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8300-9698-6

ISSN

UT WoS

000449236600030

Keywords (in Czech)

autentická fotografie; kreativita; tvůrčí psaní; němčina jako cizí jazyk

Keywords in English

authentic photography; creativity; creative writing; German as a foreign language

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/1/2019 23:10, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Im vorliegenden Beitrag wird authentische Fotografie als geeignetes Medium zur Förderung der Emotionen und der Vorstellungskraft der Schüler/innen im DaF-Unterricht dargestellt. Es werden einige Beispiele genannt, wie man passende Fotos auswählen, bearbeiten und für den Unterricht vorbereiten sollte. Darüber hinaus werden Techniken vorgestellt, wie man diese Fotos im Unterricht kreativ einsetzen kann. Nicht zuletzt wird im Text ein Forschungsprojekt präsentiert. Das Ziel dieses Projektes war es, die Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben festzuhalten. Es handelt sich um ein Dissertationsprojekt, in dem authentische Fotografie als emotionaler Anstoß zum kreativen Schreiben in der Fremdsprache eingesetzt wurde.

In Czech

Příspěvek představuje autentickou fotografii jako vhodný nástroj ve výuce němčiny jako cizího jazyka, pomocí kterého mohou být rozvíjeny emoce a představivost žáků. Je zde nastíněno několik příkladů, jak vybírat, upravovat a připravovat vhodné fotografie do výuky němčiny. Mimo to jsou prezentovány techniky, jak je možné s těmito fotografiemi ve výuce kreativně pracovat. V neposlední řadě je v textu představen výzkumný projekt, jehož cílem bylo popsat roli emocí při tvůrčím psaní. Jedná se o disertační výzkum a autentická fotografie zde byla použita jako emocionální podnět pro psaní v cizím jazyce.
Displayed: 9/11/2024 01:18