J 2017

Wer is(s)t vegan, kauft vegan? Wer spricht vegan, verkauft vegan? Thematisierung des Veganismus in der Werbung aus sprachwissenschaftlicher Sicht

DATINSKÁ, Blanka

Basic information

Original name

Wer is(s)t vegan, kauft vegan? Wer spricht vegan, verkauft vegan? Thematisierung des Veganismus in der Werbung aus sprachwissenschaftlicher Sicht

Name in Czech

Kdo jí (je) jako vegan, kupuje slovo vegan? Kdo mluví jako vegan, prodává veganské zboží? Tematizování veganství v reklamě z pohledu jazykovědy

Name (in English)

Who is vegan, buys vegan? Who speaks vegan, sells vegan? Thematization of veganism in advertising from a linguistic point of view

Authors

DATINSKÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Mitteilungen des Regensburger Verbunds für Werbeforschung - RVW, Regensburg, Universität Regensburg, 2017, 2198-0500

Other information

Language

German

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60203 Linguistics

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00105336

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

reklama; veganství; jazykové prostředky; jazykověda; vegan; Německo; diskurs; diskurzivní lingvistika

Keywords in English

advertising; veganism; language tools; linguistics; Germany; German language; discourse; discourse linguistics

Tags

Změněno: 1/3/2019 15:05, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Der Beitrag widmet sich der linguistischen Betrachtung einer aktuellen gesellschaftlichen Entwicklung und präsentiert das Ergebnis der bereits durchgeführten Analyse, die sich mit diskurstypischen Sprachveränderungen und mit der Rolle und Macht des vielfach konnotierten Labels „vegan“ in der Welt der Werbung beschäftigt. Im Mittelpunkt steht nicht nur die diskurslinguistische Perspektive, sondern auch die Einstellung, dass diskursbildende Sprachmittel und Konnotationsänderungen einen Einfluss auf Bedeutungsstrukturen im (Sprach)Denken der Sprachgemeinschaft ausüben.

In Czech

Příspěvek se věnuje lingvistickému pohledu na aktuální společenský vývoj v Německu a prezentuje výsledek analýzy, která se zabývá jazykovými změnami typickými pro zkoumaný diskurs a rolí a vlivem často konotovaného označení "vegan" ve světě reklamy. V centru stojí nejen perspektiva diskurzivní lingvistiky, ale také hypotéza, že jazykové prostředky tvořící konkrétní diskurs a změny konotací ovlivňují významové struktury v jazyce i myšlení společnosti.

Links

MUNI/A/1033/2017, interní kód MU
Name: Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury se zahrnutím česko-německé problematiky a archivní práce a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům (Acronym: Vývojové tendence)
Investor: Masaryk University, Category A