Detailed Information on Publication Record
2018
Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
ČEŠKOVÁ, Tereza, Iva FRÝZOVÁ and Eduard HOFMANNBasic information
Original name
Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Name in Czech
Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Name (in English)
The conception of an outdoor learning/fieldwork in the prospective primary teachers´ curriculum
Authors
Edition
Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
terénní výuka; regionální princip; učitelství pro 1. stupeň
Keywords in English
outdoor learning; fieldwork; regional princip; primary education
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2019 14:08, Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
V originále
Terénní výuka je komplexní přístup, v němž žáci získávají zkušenosti při výuce mimo školu, přičemž se rozvíjejí nejen v kognitivní, ale i v afektivní, sociální a psychomotorické oblasti. Poster bude zaměřen na koncepci terénní výuky a prvků regionálního principu v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
In English
An outdoor learning/fieldwork is a complex approach in which pupils gain experience in out-of-school instruction. They are developed not only in a cognitive but also in an affective, social as well as in psychomotoric area. A poster will be focused on the conception of fieldwork and a use of a regional princip approach in a curriculum for primary teachers.
Links
MUNI/A/1190/2017, interní kód MU |
|