a 2018

Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ

ČEŠKOVÁ, Tereza, Iva FRÝZOVÁ and Eduard HOFMANN

Basic information

Original name

Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ

Name in Czech

Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ

Name (in English)

The conception of an outdoor learning/fieldwork in the prospective primary teachers´ curriculum

Edition

Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

terénní výuka; regionální princip; učitelství pro 1. stupeň

Keywords in English

outdoor learning; fieldwork; regional princip; primary education

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2019 14:08, Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.

Abstract

V originále

Terénní výuka je komplexní přístup, v němž žáci získávají zkušenosti při výuce mimo školu, přičemž se rozvíjejí nejen v kognitivní, ale i v afektivní, sociální a psychomotorické oblasti. Poster bude zaměřen na koncepci terénní výuky a prvků regionálního principu v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

In English

An outdoor learning/fieldwork is a complex approach in which pupils gain experience in out-of-school instruction. They are developed not only in a cognitive but also in an affective, social as well as in psychomotoric area. A poster will be focused on the conception of fieldwork and a use of a regional princip approach in a curriculum for primary teachers.

Links

MUNI/A/1190/2017, interní kód MU
Name: Uplatňování mezipředmětové spolupráce v terénní výuce (Acronym: UTer)
Investor: Masaryk University, Category A