Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
ČEŠKOVÁ, Tereza, Iva FRÝZOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ (The conception of an outdoor learning/fieldwork in the prospective primary teachers´ curriculum). In Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. 2018. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ |
Name in Czech | Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ |
Name (in English) | The conception of an outdoor learning/fieldwork in the prospective primary teachers´ curriculum |
Authors | ČEŠKOVÁ, Tereza (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, 2018. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/18:00105400 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | terénní výuka; regionální princip; učitelství pro 1. stupeň |
Keywords in English | outdoor learning; fieldwork; regional princip; primary education |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D., učo 12077. Changed: 11/3/2019 14:06. |
Abstract |
---|
Terénní výuka je komplexní přístup, v němž žáci získávají zkušenosti při výuce mimo školu, přičemž se rozvíjejí nejen v kognitivní, ale i v afektivní, sociální a psychomotorické oblasti. Poster bude zaměřen na koncepci terénní výuky a prvků regionálního principu v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. |
Abstract (in English) |
---|
An outdoor learning/fieldwork is a complex approach in which pupils gain experience in out-of-school instruction. They are developed not only in a cognitive but also in an affective, social as well as in psychomotoric area. A poster will be focused on the conception of fieldwork and a use of a regional princip approach in a curriculum for primary teachers. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1190/2017, interní kód MU | Name: Uplatňování mezipředmětové spolupráce v terénní výuce (Acronym: UTer) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 3/10/2024 11:34