ČEŠKOVÁ, Tereza, Iva FRÝZOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ (The conception of an outdoor learning/fieldwork in the prospective primary teachers´ curriculum). In Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Name in Czech Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Name (in English) The conception of an outdoor learning/fieldwork in the prospective primary teachers´ curriculum
Authors ČEŠKOVÁ, Tereza (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Koncepce terénní výuky v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00105400
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) terénní výuka; regionální princip; učitelství pro 1. stupeň
Keywords in English outdoor learning; fieldwork; regional princip; primary education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Iva Frýzová, učo 12077. Changed: 11/3/2019 14:06.
Abstract
Terénní výuka je komplexní přístup, v němž žáci získávají zkušenosti při výuce mimo školu, přičemž se rozvíjejí nejen v kognitivní, ale i v afektivní, sociální a psychomotorické oblasti. Poster bude zaměřen na koncepci terénní výuky a prvků regionálního principu v kurikulu studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
Abstract (in English)
An outdoor learning/fieldwork is a complex approach in which pupils gain experience in out-of-school instruction. They are developed not only in a cognitive but also in an affective, social as well as in psychomotoric area. A poster will be focused on the conception of fieldwork and a use of a regional princip approach in a curriculum for primary teachers.
Links
MUNI/A/1190/2017, interní kód MUName: Uplatňování mezipředmětové spolupráce v terénní výuce (Acronym: UTer)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:26