Detailed Information on Publication Record
2018
Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
JANÍK, Miroslav, Eva MINAŘÍKOVÁ and Zuzana ŠMIDEKOVÁBasic information
Original name
Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
Name in Czech
Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
Name (in English)
Professional vision of pre-service English Teachers in Eye-Tracking Perspective: working with whole class
Authors
JANÍK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00101578
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
profesní vidění;eye-tracking;studenti učitelství anglického jazyka;celá třída
Keywords in English
professional vision;eye-tracking;pre-service English Teacher;wohle class
Změněno: 29/9/2019 22:06, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představí částečné výsledky pilotní studie profesního vidění učitele anglického jazyka, které zkoumáme přímo ve výuce prostřednictvím eye-trackingu. Pilotní studie se zúčastnil jeden učitele AJ na druhém stupni základní školy. Prostřednictvím SMI eye-tracking brýlí jsme přímo ve výuce sledovali, kam směřovala jeho pozornost. Příspěvek představí ilustrativní výsledky učitelovy pozornosti při práci s celou třídou.
In English
In the contribution we present some results of pilot study on exploring professional vision of pre-service English Teachers using eye-tracking methods. On the pilot study participated one English Teacher on lower secondary school. Using SMI eye-tracking glasses we focused on what teachers observed during teaching and what they paid attention. In the presentation we demonstrate first results focused on working with whole class.
Links
GA17-15467S, research and development project |
|