k 2018

Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou

JANÍK, Miroslav, Eva MINAŘÍKOVÁ and Zuzana ŠMIDEKOVÁ

Basic information

Original name

Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou

Name in Czech

Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou

Name (in English)

Professional vision of pre-service English Teachers in Eye-Tracking Perspective: working with whole class

Authors

JANÍK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00101578

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

profesní vidění;eye-tracking;studenti učitelství anglického jazyka;celá třída

Keywords in English

professional vision;eye-tracking;pre-service English Teacher;wohle class
Změněno: 29/9/2019 22:06, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představí částečné výsledky pilotní studie profesního vidění učitele anglického jazyka, které zkoumáme přímo ve výuce prostřednictvím eye-trackingu. Pilotní studie se zúčastnil jeden učitele AJ na druhém stupni základní školy. Prostřednictvím SMI eye-tracking brýlí jsme přímo ve výuce sledovali, kam směřovala jeho pozornost. Příspěvek představí ilustrativní výsledky učitelovy pozornosti při práci s celou třídou.

In English

In the contribution we present some results of pilot study on exploring professional vision of pre-service English Teachers using eye-tracking methods. On the pilot study participated one English Teacher on lower secondary school. Using SMI eye-tracking glasses we focused on what teachers observed during teaching and what they paid attention. In the presentation we demonstrate first results focused on working with whole class.

Links

GA17-15467S, research and development project
Name: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Investor: Czech Science Foundation, English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking