2018
Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
JANÍK, Miroslav; Eva MINAŘÍKOVÁ and Zuzana ŠMIDEKOVÁBasic information
Original name
Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
Name in Czech
Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
Name (in English)
Professional vision of pre-service English Teachers in Eye-Tracking Perspective: working with whole class
Authors
JANÍK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00101578
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
profesní vidění;eye-tracking;studenti učitelství anglického jazyka;celá třída
Keywords in English
professional vision;eye-tracking;pre-service English Teacher;wohle class
Changed: 29/9/2019 22:06, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představí částečné výsledky pilotní studie profesního vidění učitele anglického jazyka, které zkoumáme přímo ve výuce prostřednictvím eye-trackingu. Pilotní studie se zúčastnil jeden učitele AJ na druhém stupni základní školy. Prostřednictvím SMI eye-tracking brýlí jsme přímo ve výuce sledovali, kam směřovala jeho pozornost. Příspěvek představí ilustrativní výsledky učitelovy pozornosti při práci s celou třídou.
In English
In the contribution we present some results of pilot study on exploring professional vision of pre-service English Teachers using eye-tracking methods. On the pilot study participated one English Teacher on lower secondary school. Using SMI eye-tracking glasses we focused on what teachers observed during teaching and what they paid attention. In the presentation we demonstrate first results focused on working with whole class.
Links
GA17-15467S, research and development project |
|