k 2018

Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou

JANÍK, Miroslav; Eva MINAŘÍKOVÁ and Zuzana ŠMIDEKOVÁ

Basic information

Original name

Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou

Name in Czech

Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou

Name (in English)

Professional vision of pre-service English Teachers in Eye-Tracking Perspective: working with whole class

Authors

JANÍK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00101578

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

profesní vidění;eye-tracking;studenti učitelství anglického jazyka;celá třída

Keywords in English

professional vision;eye-tracking;pre-service English Teacher;wohle class
Changed: 29/9/2019 22:06, Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představí částečné výsledky pilotní studie profesního vidění učitele anglického jazyka, které zkoumáme přímo ve výuce prostřednictvím eye-trackingu. Pilotní studie se zúčastnil jeden učitele AJ na druhém stupni základní školy. Prostřednictvím SMI eye-tracking brýlí jsme přímo ve výuce sledovali, kam směřovala jeho pozornost. Příspěvek představí ilustrativní výsledky učitelovy pozornosti při práci s celou třídou.

In English

In the contribution we present some results of pilot study on exploring professional vision of pre-service English Teachers using eye-tracking methods. On the pilot study participated one English Teacher on lower secondary school. Using SMI eye-tracking glasses we focused on what teachers observed during teaching and what they paid attention. In the presentation we demonstrate first results focused on working with whole class.

Links

GA17-15467S, research and development project
Name: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Investor: Czech Science Foundation, English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking