JANÍK, Miroslav, Eva MINAŘÍKOVÁ and Zuzana ŠMIDEKOVÁ. Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou (Professional vision of pre-service English Teachers in Eye-Tracking Perspective: working with whole class). In Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
Name in Czech Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou
Name (in English) Professional vision of pre-service English Teachers in Eye-Tracking Perspective: working with whole class
Authors JANÍK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00101578
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) profesní vidění;eye-tracking;studenti učitelství anglického jazyka;celá třída
Keywords in English professional vision;eye-tracking;pre-service English Teacher;wohle class
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D., učo 341797. Changed: 29/9/2019 22:06.
Abstract
Příspěvek představí částečné výsledky pilotní studie profesního vidění učitele anglického jazyka, které zkoumáme přímo ve výuce prostřednictvím eye-trackingu. Pilotní studie se zúčastnil jeden učitele AJ na druhém stupni základní školy. Prostřednictvím SMI eye-tracking brýlí jsme přímo ve výuce sledovali, kam směřovala jeho pozornost. Příspěvek představí ilustrativní výsledky učitelovy pozornosti při práci s celou třídou.
Abstract (in English)
In the contribution we present some results of pilot study on exploring professional vision of pre-service English Teachers using eye-tracking methods. On the pilot study participated one English Teacher on lower secondary school. Using SMI eye-tracking glasses we focused on what teachers observed during teaching and what they paid attention. In the presentation we demonstrate first results focused on working with whole class.
Links
GA17-15467S, research and development projectName: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Investor: Czech Science Foundation, English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking
PrintDisplayed: 25/5/2024 01:26