MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ and Miroslav JANÍK. Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to? In 6th Polish Eye Tracking Conference/Conference SIG 27. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to?
Name in Czech Monitorování práce ve dvojicích při sledování výuky angličtiny: na co se zaměřují učitelé a studenti učitelství?
Authors MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Zuzana ŠMIDEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Miroslav JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 6th Polish Eye Tracking Conference/Conference SIG 27, 2018.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00101579
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) eye tracking;remote eye tracker;sledování výukových situací;angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English eye tracking;remote eye tracker;teacher;monitoring classroom situations;English as a foreign language
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D., učo 341797. Changed: 29/9/2019 22:06.
Abstract
Classroom teaching places great demands on teachers as in each moment there are a number of stimuli competing for the teacher’s attention. As pair work is prevalent in English language teaching and its monitoring is essential for its success but also demanding on the teacher, we set out to investigate how teachers of English as a foreign language at the beginning of their career deal with such complex situations. We showed 15 students teachers of English as a foreign language two classroom videos (approx. 1 minute long) and asked them to observe and comment on the pupils’ activity. We collected two types of data – teachers’ visual attention was monitored using SMI RED250MOBILE (250Hz); their verbal comments were recorded and transcribed. The presentation showed preliminary results.
Abstract (in Czech)
Výuka klade velké nároky na učitele, protože v každém okamžiku se zde objevuje řada stimulů, které vyžadují pozornost. Práce ve dvojicích je typická pro výuku angličtiny a jejich monitorování je kruciální nejen pro úspěšný průběh, ale je také náročná pro učitele. Proto jsme zkoumali, jak učitelé angličtiny jako cizího jazyka na počátku své kariéry vnímají takové situace. Ve výzkumu jsme ukázali 15 studentům angličtiny dvě videa (cca 1 min. dlouhé) a nechali jsme je tyto videa sledovat a komentovat vzhledem k aktivitě žáků na videu. Sbírali jsme data pomocí SMI RED250MOBILE (250Hz) a doplili je o verbální data, která byla následně transkribována. V prezentaci byly představeny předběžné výsledky.
Links
GA17-15467S, research and development projectName: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Investor: Czech Science Foundation, English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking
PrintDisplayed: 8/8/2024 11:45