MAZÁČOVÁ, Pavlína, Veronika WÖLFELOVÁ and Zbyněk TAJOVSKÝ. Online nástroje informační gramotnosti učitelů v teorii a edukační praxi (Online Instruments of Information Literacy on Teachers in Theory and Educational Practice). 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Online nástroje informační gramotnosti učitelů v teorii a edukační praxi
Name (in English) Online Instruments of Information Literacy on Teachers in Theory and Educational Practice
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Veronika WÖLFELOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zbyněk TAJOVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00105732
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační gramotnost; pedagogika; digitální kompetence; učitel
Keywords in English information literacy; pedagogy; digital competences; teacher
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 31/3/2019 23:36.
Abstract
Workshop představil učitelům teoretická východiska digitální a informační gramotnosti. Poté byly předvedeny on line nástroje rozvíjení gramotností v praxi učitelů a následně učitelé s těmito technologiemi pracovali.
Abstract (in English)
The workshop presented the theoretical basis of digital and information literacy. Later on, the tools of developing literacy in the practice of teachers were presented on-line, and teachers then worked with these technologies.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:26