MAZÁČOVÁ, Pavlína and Lenka MALÁ. Výzkum informační gramotnosti žáků základní školy se zaměřením na procesy vyhledávání a hodnocení informací (Research of information literacy of pupils elementary schools focusing on search and evaluation processes information). In Konference Transdisciplinarita v pedagogických vědách, Zlín 2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum informační gramotnosti žáků základní školy se zaměřením na procesy vyhledávání a hodnocení informací
Name (in English) Research of information literacy of pupils elementary schools focusing on search and evaluation processes information
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína and Lenka MALÁ.
Edition Konference Transdisciplinarita v pedagogických vědách, Zlín 2018, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) učitel; pedagogika; informační gramotnost
Keywords in English teacher; pedagogy; information literacy
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 31/3/2019 23:43.
Abstract
Konferenční příspěvek představil výzkum informační gramotnosti žáků základní školy se zaměřením na procesy vyhledávání a hodnocení informací. Téma výzkumu je součástí evropského meziuniverzitního projektu.
Abstract (in English)
The conference contribution presented the research of pupils' information literacy elementary schools focusing on search and evaluation processes information. The topic of research is part of a European interuniversity project.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:26