MAZÁČOVÁ, Pavlína. Gramotnosti pro život (Literacy for life). In Veletrh gramotností, 14.-15. 11. 2018, Edukační centrum Ústí nad Labem. 2018. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Gramotnosti pro život |
Name (in English) | Literacy for life |
Authors | MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Veletrh gramotností, 14.-15. 11. 2018, Edukační centrum Ústí nad Labem, 2018. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/18:00105738 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | gramotnost žáků; učitel; žák; informační gramotnost; pedagogika; společenství praxe |
Keywords in English | literacy of pupils; teacher; pupil; information literacy; pedagogy; community of practice |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 31/3/2019 23:48. |
Abstract |
---|
Vyžádaná přednáška představila teoretická východiska pojetí gramotností pro život ve 21. století. Ukázala výzkumné výsledky a zaměřila pozornost na informační a mediální gramotnost v praxi učitele základní a střední školy. |
Abstract (in English) |
---|
The lecture presented the theoretical background of the concept of literacy for life in the 21st century. It showed research results and focused attention on information and media literacy in the practice of teachers in primary and secondary school. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU | Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education |
PrintDisplayed: 9/10/2024 14:17