ČERNÝ, Michal. Information literacy in the perspective of education. In Information Interaction 2018, Bratislava 2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Information literacy in the perspective of education
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Information Interaction 2018, Bratislava 2018, 2018.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační chování; studijní chování; kurz kreativní práce s informacemi
Keywords in English information behavior; study behavior; Creative work with information
Tags International impact
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 3/4/2019 13:31.
Abstract
I devoted myself to the discourse-defined relationship between digital competences and information literacy and, above all, to research on the information behavior of students in online courses that are developing information literacy (and digital competences). Finally, I was co-opted with Jella Steiner and Iryna Kuchma in the discussion panel.
Abstract (in Czech)
Věnoval jsem se diskursivnímu vymezené vztahu mezi digitálními kompetencemi a informační gramotností a pak především výzkumům informačního chování studentů v online kurzech, které právě informační gramotnost (a digitální kompetence rozvíjí). Na závěr jsem byl kooptován s Jelou Steinerovou a Irynou Kuchma do diskusního panelu.
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:21