Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education
OVČÁČKOVÁ, Jana and Šimon KŘÍŽ. Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education. In InSEA European Regional Congress, Helsinki 2018. 2018. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education |
Name in Czech | Umění v tváři aneb role hry a digitálního umění ve výtvarné pedagogice |
Authors | OVČÁČKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Šimon KŘÍŽ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | InSEA European Regional Congress, Helsinki 2018, 2018. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Finland |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/18:00105819 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | hry; umělecké vzdělávání; nová média; digitální technologie; sociální média; motivace; popová kultura |
Keywords in English | game; art education; new media; digital technologies; social media; motivation; pop cultur |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Šimon Kříž, Ph.D., učo 411382. Changed: 4/1/2024 15:36. |
Abstract |
---|
The role of new media is an essential element which innovates existing artistic tendencies and creates a platform for perception and reflection of both public and virtual space. The representative signs of the living reality are transformed into digital form which is defined by a conceptual idea. This boundary allows free, yet clearly defined activity which employs the game principles. The boundary between a game and digital art is very thin and the inspiration in playful, not in players', tendencies seems to be a motivating element refreshing the fading conception of arts education which stressed classical artistic means of expression. The use of smartphone applications changes the shape of arts education into the arts education preferring the use of new media of this century. |
Abstract (in Czech) |
---|
Role nových médií je ve výtvarné pedagogice nepostradatelným prvkem, který inovuje dosavadní výtvarné tendence a utváří platformu pro vnímání a reflexi veřejného i virtuálního prostoru. Zástupné znaky živoucí reality jsou transformovány do digitální podoby, která je přesto vymezena konceptuální ideou. Tato hranice umožňuje volnou, přesto jasně vymezenou činnost, která využívá principů hry. Hranice mezi hrou a digitálním uměním je velmi tenká a inspirace v hravých, nikoli však hráčských, tendencí zdá se býti motivujícím prvkem oživující doznívající koncepci výtvarné pedagogiky, která kladla důraz na klasické výtvarně vyjadřovací prostředky. Využíváním mobilních aplikací se mění základní rozměr výtvarné pedagogiky do podoby výtvarné pedagogiky s preferencí na využívání nových médií tohoto století. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1593/2020, interní kód MU | Name: Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů (Acronym: Výtvarná pedagogika) |
Investor: Masaryk University |
PrintDisplayed: 10/10/2024 04:31