MAZÁČOVÁ, Pavlína. Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny (Information literacy education in the library's strategy). In VIII. národní seminář informačního vzdělávání, 12. - 13. 6. 2018, FF MU Brno. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny
Name (in English) Information literacy education in the library's strategy
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition VIII. národní seminář informačního vzdělávání, 12. - 13. 6. 2018, FF MU Brno, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00105871
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) knihovna; učící knihovník; pedagogika; informační gramotnost; žák
Keywords in English library; teaching librarian; pedagogy; information literacy; disciple
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 31/3/2019 23:55.
Abstract
Učící se společnost stále více akcentuje kompetenční přístup ke vzdělávání. Ten mohou úspěšně reflektovat také knihovny a připravit uživatelům spektrum služeb, v nichž pevné místo zaujme vzdělávání v informační gramotnosti. Příspěvek představí strategie, které může veřejná knihovna pro rozvoj edukace v informační gramotnosti uplatnit.
Abstract (in English)
The learning society is increasingly accentuating the competence approach to education. It can also successfully reflect libraries and provide users with a range of services in which a solid place takes education in information literacy. The paper will present the strategy that the public library for the development of education in information literacy can apply.
PrintDisplayed: 26/9/2024 07:20