MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě (New media in political communication. Politicians, citizens and social networking sites). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova unverzita. 241 pp. Mezinárodní politologický ústav, Monografie sv. 66. ISBN 978-80-210-9131-3. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě
Name (in English) New media in political communication. Politicians, citizens and social networking sites
Authors MACKOVÁ, Alena.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 241 pp. Mezinárodní politologický ústav, Monografie sv. 66, 2018.
Publisher Masarykova unverzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50601 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
ISBN 978-80-210-9131-3
Keywords in English Political communication; social networking sites; Facebook; politicians; election; new media; political participation; online participation
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 28/1/2019 09:47.
Abstract
Kniha kromě přehledu dosavadního fungování nových médií v politické komunikaci ve světě přináší pohled na to, jak byla nová média pro politické účely užívána jak českými politiky, tak českou populací mezi roky 2013 a 2015. Vychází z disciplíny politické komunikace spojující přístupy z oborů politologie, mediálních studií i sociologie. Ústřední otázkou série čtyř výzkumů realizovaných v letech 2013–2015, na nichž kniha staví, přitom je, jak čeští politici a občané využívali nová média (potažmo online sociální sítě) v politické komunikaci: kdo využíval tato média, jak je využíval a k čemu.
Abstract (in English)
This book, along with an overview of state of knowledge on the role in new media in political communication, delivers an insight into Czech context, focusing on political uses of new media by Czech politicians and Czech citizens during period 2013–2015. The book is situated in the field of political communication, combining approach of political sciences, media studies and sociology. The general question underlying a series of four particular empirical studies conducted in 2013–2015 is how did the Czech politicians and citizens use new media (and social networking sites especially) in political communication, who were the users of these media, how did they use it and what for.
PrintDisplayed: 18/4/2024 13:31