ŠIMONOVÁ, Petra, Jan ČINČERA, Roman KROUFEK, Šárka KŘEPELKOVÁ a Andreas HADJICHAMBIS. Active Citizens : Evaluation of a Community-Based Education Program. Sustainability. Basel: MDPI, 2019, roč. 11, č. 3, s. 1-10. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su11030663.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Active Citizens : Evaluation of a Community-Based Education Program
Autoři ŠIMONOVÁ, Petra (203 Česká republika, domácí), Jan ČINČERA (203 Česká republika, garant, domácí), Roman KROUFEK (203 Česká republika), Šárka KŘEPELKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Andreas HADJICHAMBIS (196 Kypr).
Vydání Sustainability, Basel, MDPI, 2019, 2071-1050.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW článek - open access
Impakt faktor Impact factor: 2.576
Kód RIV RIV/00216224:14230/19:00109065
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.3390/su11030663
UT WoS 000458929500108
Klíčová slova anglicky self-efficacy; participation; action competence; education for environmental citizenship
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 24. 3. 2020 16:33.
Anotace
This study analyses the Active Citizens program conducted in seven Czech elementary schools in 2017/2018. The data were obtained in a mixed-design research study containing pre/post experimental/control groups (N = 114), eight focus groups with selected students (N = 56), and group interviews with teachers (N = 14). The mean age of the students was 13.8 years. The study focuses on the students’ and the teachers’ perception of the process, the program’s barriers and benefits, and on the impact of the program on the students’ self-efficacy and on perceived democratic school culture. The analysis revealed that while the participants felt empowered because of their experience, they started to perceive their school environment as less democratic than before the program. The program also likely influenced girls more than boys as the latter seem to have been unaffected. Finally, the implications of the findings for the practice are discussed.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000672, interní kód MUNázev: CIVIS: zaostřeno na občanské a sociální kompetence (Akronym: CIVIS)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, CIVIS: zaostřeno na občanské a sociální kompetence, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 05:40