Detailed Information on Publication Record
2018
Nákupné centrá ako katedrály spotreby?
KRIŽAN, František and Josef KUNCBasic information
Original name
Nákupné centrá ako katedrály spotreby?
Name (in English)
Shopping centers as the cathedrals of consumption?
Authors
KRIŽAN, František (703 Slovakia, guarantor) and Josef KUNC (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Spotreba, maloobchod a konzumná spoločnosť; Banská Štiavnica, 2018
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50702 Urban studies
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/18:00106014
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech)
nákupní centra; spotřeba, výzkum; Česká republika; Slovensko
Keywords in English
shopping centers; consumption; research; Czech Republic; Slovak Republic
Změněno: 31/1/2019 14:32, doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.
V originále
V kontexte globalizačných trendov v spotrebe zohrávajú dôležitú úlohu veľkoplošné maloobchodné predajne (najmä v postsocialisckých krajinách), ktoré sa stali katedrálami spotreby a preferujúcimi nákupnými formátmi. Odborníci hovoria do budúcna: zákazník – kvalita – náročnosť/nároky – komunikácia (multioborový výzkum – sociológia, geografia, ekonomia, psychológia apod.)
In English
In the context of globalization trends in consumption, large-scale retailers (especially in post-socialist countries), which have become cathedrals of consumption and preferring purchasing formats, play an important role. Experts speak for the future: customer - quality - difficulty / demands - communication (multidisciplinary research - sociology, geography, economics, psychology, etc.)
Links
MUNI/A/0994/2017, interní kód MU |
|