k 2018

Nákupné centrá ako katedrály spotreby?

KRIŽAN, František and Josef KUNC

Basic information

Original name

Nákupné centrá ako katedrály spotreby?

Name (in English)

Shopping centers as the cathedrals of consumption?

Authors

KRIŽAN, František (703 Slovakia, guarantor) and Josef KUNC (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Spotreba, maloobchod a konzumná spoločnosť; Banská Štiavnica, 2018

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50702 Urban studies

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/18:00106014

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

nákupní centra; spotřeba, výzkum; Česká republika; Slovensko

Keywords in English

shopping centers; consumption; research; Czech Republic; Slovak Republic
Změněno: 31/1/2019 14:32, doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.

Abstract

V originále

V kontexte globalizačných trendov v spotrebe zohrávajú dôležitú úlohu veľkoplošné maloobchodné predajne (najmä v postsocialisckých krajinách), ktoré sa stali katedrálami spotreby a preferujúcimi nákupnými formátmi. Odborníci hovoria do budúcna: zákazník – kvalita – náročnosť/nároky – komunikácia (multioborový výzkum – sociológia, geografia, ekonomia, psychológia apod.)

In English

In the context of globalization trends in consumption, large-scale retailers (especially in post-socialist countries), which have become cathedrals of consumption and preferring purchasing formats, play an important role. Experts speak for the future: customer - quality - difficulty / demands - communication (multidisciplinary research - sociology, geography, economics, psychology, etc.)

Links

MUNI/A/0994/2017, interní kód MU
Name: Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi (Acronym: MESTOR)
Investor: Masaryk University, Category A