BUDÍNOVÁ, Irena, Růžena BLAŽKOVÁ, Dana CIGLOVÁ, Kamila HRČKOVÁ, Ivana JANOUŠOVÁ, Marcela LEHOTSKÁ, Petr MUTINA a Jana RYGLOVÁ. Diferencovaná a individualizovaná výuka matematiky na základní škole. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Univerzita Karlova, 2018, roč. 2/2018, č. 2, s. 91-111. ISSN 2533-7882.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diferencovaná a individualizovaná výuka matematiky na základní škole
Název anglicky Differentiated and Individualised Teaching Mathematics at Basic School
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí), Růžena BLAŽKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dana CIGLOVÁ (203 Česká republika), Kamila HRČKOVÁ (203 Česká republika), Ivana JANOUŠOVÁ (203 Česká republika), Marcela LEHOTSKÁ, Petr MUTINA a Jana RYGLOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Univerzita Karlova, 2018, 2533-7882.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106057
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Diferencovaná výuka; individuální přístup; individualizovaná výuka; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky Differentiated teaching; individualized approach; individualized education; pupils with special needs of education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 25. 3. 2019 13:58.
Anotace
Při výuce matematiky se učitelé setkávají s nejrůznějšími přístupy žáků k řešení zadaných úloh a problémů, způsoby osvojování si nových vědomostí a dovedností aj. Žáci se rovněž odlišují způsobem komunikace s učitelem a se spolužáky. Respektování výrazné odlišnosti některých žáků klade na učitele vysoké nároky jak v oblasti přípravy na výuku, tak při realizaci výuky samotné. V rámci projektu OP VVV Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností jsme se zaměřili na hledání metod a forem práce s různými částmi spektra žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem příspěvku je představit různé pohledy na diferencovanou výuku v reálném procesu vzdělávání a problémy, kterým učitelé při volbě diferencované výuky čelí. Na několika případových studijích ilustrujeme, s jakými typy žáků se učitelé v průběhu řešení projektu setkávali a jak se jim dařilo zvládat proces vzdělávání těchto žáků.
Anotace anglicky
Teachers encounter various approaches to solving tasks and problems, ways of acquiring new knowledge and skills during the teaching mathematics. Pupils differ in ways of communication with teacher and with schoolmates as well. Respect for difference of pupils is demanding for a teacher. We have aim at looking for methods and forms of work with various pupils with special teaching needs in the frame of the project OP VVV Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností. The aim of the study is to introduce the different views on differentiated education in real educational process and the problems teachers can face. We will show several case studies in which we illustrate types of pupils with special needs we worked with in the project
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUNázev: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 31. 8. 2024 11:26