k 2015

Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation]

SUDICKÝ, Petr

Basic information

Original name

Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation]

Name (in English)

From interactive learning materials towards interactive classrooms

Authors

Edition

AEDUCA 2015: 11. ročník konference o vzdělávání dospělých, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

e-learning; vzdělávací prostory

Keywords in English

e-learning; learning spaces
Změněno: 10/4/2019 09:28, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

Příspěvek se snaží postihnout určitou změnu v našem vnímání e-learningu a vzdělávacích technologií jako celku v prostředí vzdělávací instituce. Především mám na mysli posun od vnímání e-learningu v úzkém smyslu jako online kurz (tj. nadstavba/doplňek klasicky pojaté prezenční výuky) k širšímu inovativnímu zapojení vzdělávacích technologií "on-site", tedy právě přímo v prezenční výuce pro zvýšení její kvality a efektivity, stejně jako její atraktivity pro studenty. Součástí příspěvku je i nástin úvah, které jsou spojené s vlastním projektováním výukových prostor tak, aby vyhovovaly potřebám moderně pojetého a technologicky obohaceného vyučování.

In English

The paper attempts to depict a certain change within our latest perception of e-learning and learning technologies as a whole within the context of an educational institution. Specifically, the shift from perceiving e-learning in its narrow sense as an online course (functioning as addition to traditional classroom instruction) to broader innovative utilisation of learning technologies on-site, ie directly during classroom instruction, in order to level up its quality and effectivity as well as its attractiveness for students. The paper also touches upon our current thinking about designing learning spaces, so that they could accommodate current, technology-enhanced education practices.