Detailed Information on Publication Record
2015
Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation]
SUDICKÝ, PetrBasic information
Original name
Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation]
Name (in English)
From interactive learning materials towards interactive classrooms
Authors
Edition
AEDUCA 2015: 11. ročník konference o vzdělávání dospělých, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
e-learning; vzdělávací prostory
Keywords in English
e-learning; learning spaces
Tags
Změněno: 10/4/2019 09:28, Mgr. Petr Sudický
V originále
Příspěvek se snaží postihnout určitou změnu v našem vnímání e-learningu a vzdělávacích technologií jako celku v prostředí vzdělávací instituce. Především mám na mysli posun od vnímání e-learningu v úzkém smyslu jako online kurz (tj. nadstavba/doplňek klasicky pojaté prezenční výuky) k širšímu inovativnímu zapojení vzdělávacích technologií "on-site", tedy právě přímo v prezenční výuce pro zvýšení její kvality a efektivity, stejně jako její atraktivity pro studenty. Součástí příspěvku je i nástin úvah, které jsou spojené s vlastním projektováním výukových prostor tak, aby vyhovovaly potřebám moderně pojetého a technologicky obohaceného vyučování.
In English
The paper attempts to depict a certain change within our latest perception of e-learning and learning technologies as a whole within the context of an educational institution. Specifically, the shift from perceiving e-learning in its narrow sense as an online course (functioning as addition to traditional classroom instruction) to broader innovative utilisation of learning technologies on-site, ie directly during classroom instruction, in order to level up its quality and effectivity as well as its attractiveness for students. The paper also touches upon our current thinking about designing learning spaces, so that they could accommodate current, technology-enhanced education practices.