Detailed Information on Publication Record
2017
Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu [presentation]
SUDICKÝ, PetrBasic information
Original name
Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu [presentation]
Name (in English)
Migrating Art Historians: A technology-enhanced experimental educational project
Authors
Edition
E-learning forum 2017 (Změňme rytmus našeho vzdělávání), 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
e-learning; adventure learning; komunikace vědy
Keywords in English
e-learning; adventure learning; science communication
Změněno: 16/4/2019 13:07, Mgr. Petr Sudický
V originále
Příspěvek představí experimentální vzdělávácí projekt s názvem "Stěhovaví historici umění," který je v současné době realizován Centrem pro raně středověká studia na FF MU. Cílem projektu, v rámci kterého studenti dějin umění spolu se svým vyučujícím absolvují semestrální pěší pochod napříč Francií (celkem 1500 km), je jak terénní výzkum a studium středověkých památek s návazností na fenomén poutnictví, tak i experimentální vyzkoušení a ověření způsobů, jak mohou vzdělávací technologie a e-learningové metody přispět k podpoře takto pojaté inovace výuky a komunikace věděckých výzkumhých výstupů.
In English
The paper introduces the experimental educational project "Migrating Art Historians" which is currently administered by the Center for Early Medieval Studies, Faculty of Arts, Masaryk University. The aim of this project, which involves a 1500-km-long pilgrimage across France on foot (performed by a group of art history students together with their teacher), is an extensive on-site research and study medieval monuments connected to the phenomenon of pilgrimage as well as experimental research of how learning technologies can be utilised to support such innovative learning approach and communication of research outputs.