a 2017

Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu

SUDICKÝ, Petr

Basic information

Original name

Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu

Name (in English)

Migrating Art Historians: A technology-enhanced experimental educational project

Authors

Edition

E-learning forum 2017 (Změňme rytmus našeho vzdělávání), 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-86433-65-3

Keywords (in Czech)

e-learning; adventure learning; komunikace vědy

Keywords in English

e-learning; adventure learning; science communication
Změněno: 16/4/2019 13:07, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

Příspěvek představí experimentální vzdělávácí projekt s názvem "Stěhovaví historici umění," který je v současné době realizován Centrem pro raně středověká studia na FF MU. Cílem projektu, v rámci kterého studenti dějin umění spolu se svým vyučujícím absolvují semestrální pěší pochod napříč Francií (celkem 1500 km), je jak terénní výzkum a studium středověkých památek s návazností na fenomén poutnictví, tak i experimentální vyzkoušení a ověření způsobů, jak mohou vzdělávací technologie a e-learningové metody přispět k podpoře takto pojaté inovace výuky a komunikace věděckých výzkumhých výstupů.

In English

The paper introduces the experimental educational project "Migrating Art Historians" which is currently administered by the Center for Early Medieval Studies, Faculty of Arts, Masaryk University. The aim of this project, which involves a 1500-km-long pilgrimage across France on foot (performed by a group of art history students together with their teacher), is an extensive on-site research and study medieval monuments connected to the phenomenon of pilgrimage as well as experimental research of how learning technologies can be utilised to support such innovative learning approach and communication of research outputs.