SUDICKÝ, Petr. Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu (Migrating Art Historians: A technology-enhanced experimental educational project). In E-learning forum 2017 (Změňme rytmus našeho vzdělávání). ISBN 978-80-86433-65-3. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu
Name (in English) Migrating Art Historians: A technology-enhanced experimental educational project
Authors SUDICKÝ, Petr.
Edition E-learning forum 2017 (Změňme rytmus našeho vzdělávání), 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-86433-65-3
Keywords (in Czech) e-learning; adventure learning; komunikace vědy
Keywords in English e-learning; adventure learning; science communication
Tags adventure learning, e-learning, science communication
Changed by Changed by: Mgr. Petr Sudický, učo 105945. Changed: 16/4/2019 13:07.
Abstract
Příspěvek představí experimentální vzdělávácí projekt s názvem "Stěhovaví historici umění," který je v současné době realizován Centrem pro raně středověká studia na FF MU. Cílem projektu, v rámci kterého studenti dějin umění spolu se svým vyučujícím absolvují semestrální pěší pochod napříč Francií (celkem 1500 km), je jak terénní výzkum a studium středověkých památek s návazností na fenomén poutnictví, tak i experimentální vyzkoušení a ověření způsobů, jak mohou vzdělávací technologie a e-learningové metody přispět k podpoře takto pojaté inovace výuky a komunikace věděckých výzkumhých výstupů.
Abstract (in English)
The paper introduces the experimental educational project "Migrating Art Historians" which is currently administered by the Center for Early Medieval Studies, Faculty of Arts, Masaryk University. The aim of this project, which involves a 1500-km-long pilgrimage across France on foot (performed by a group of art history students together with their teacher), is an extensive on-site research and study medieval monuments connected to the phenomenon of pilgrimage as well as experimental research of how learning technologies can be utilised to support such innovative learning approach and communication of research outputs.
PrintDisplayed: 19/4/2024 04:35