J 2018

Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?

DOHNAL, Josef and Lukáš GAJARSKÝ

Basic information

Original name

Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?

Name in Czech

Má znalost gramatiky vliv na produktivní dovednosti studentů rusistiky?

Name (in English)

Does Knowledge of Grammar Influence Productive Speaking Skills of the Students of Russian Departments? (on the Example of a Questionnaire of Czech and Slovak Students)

Authors

DOHNAL, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lukáš GAJARSKÝ (703 Slovakia)

Edition

PHILOLOGICAL CLASS, Jekaterinburg, 2018, 2071-2405

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/18:00106115

Organization unit

Faculty of Arts

UT WoS

000456103000009

Keywords (in Czech)

ruština jako cizí jazyk; metody výuky ruštině; výuka ruštiny na vysoké škole; samostatné učení; čeští studenti; slovenští studenti; rusistika

Keywords in English

Russian as a foreign language; methods of teaching Russian; methods of teaching Russian at a higher school; Russian grammar; self-learning of students; Czech students; Slovak students; Russian studies

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/8/2022 14:01, Mgr. Michal Petr

Abstract

V originále

Statja pokazyvaet rezultaty sravnitelnogo analýza sposobnostej češskich i slovackich studentov-rusistov polzovaťsjx znaniem grammatiki russkogo jazyka na konkretnych primerach. Vzjaty glagoly, kotorye studentam poka neznakomy, i sravnivaetsja ich sposobnosť obrazovať pravilnyje sprjagaemye formy.

In Czech

Stať přináší výsledky srovnání schopnosti českých a slovenských studentů rusistiky využívat znalost gramatiky ruského jazyka v konkrétních příkladech. Na konkrétních slovesech, která studenti zatím neznají, je testována jejich schopnost tvořit správné tvary.