Detailed Information on Publication Record
2018
Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?
DOHNAL, Josef and Lukáš GAJARSKÝBasic information
Original name
Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?
Name in Czech
Má znalost gramatiky vliv na produktivní dovednosti studentů rusistiky?
Name (in English)
Does Knowledge of Grammar Influence Productive Speaking Skills of the Students of Russian Departments? (on the Example of a Questionnaire of Czech and Slovak Students)
Authors
DOHNAL, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lukáš GAJARSKÝ (703 Slovakia)
Edition
PHILOLOGICAL CLASS, Jekaterinburg, 2018, 2071-2405
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/18:00106115
Organization unit
Faculty of Arts
UT WoS
000456103000009
Keywords (in Czech)
ruština jako cizí jazyk; metody výuky ruštině; výuka ruštiny na vysoké škole; samostatné učení; čeští studenti; slovenští studenti; rusistika
Keywords in English
Russian as a foreign language; methods of teaching Russian; methods of teaching Russian at a higher school; Russian grammar; self-learning of students; Czech students; Slovak students; Russian studies
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/8/2022 14:01, Mgr. Michal Petr
V originále
Statja pokazyvaet rezultaty sravnitelnogo analýza sposobnostej češskich i slovackich studentov-rusistov polzovaťsjx znaniem grammatiki russkogo jazyka na konkretnych primerach. Vzjaty glagoly, kotorye studentam poka neznakomy, i sravnivaetsja ich sposobnosť obrazovať pravilnyje sprjagaemye formy.
In Czech
Stať přináší výsledky srovnání schopnosti českých a slovenských studentů rusistiky využívat znalost gramatiky ruského jazyka v konkrétních příkladech. Na konkrétních slovesech, která studenti zatím neznají, je testována jejich schopnost tvořit správné tvary.
In English
This paper presents the results of a comparative survey of university students studying Russian as a foreign language, aimed at exploring their ability to apply the knowledge of the grammar system of the Russian language in practice. The ability to produce the required forms of verbs, specifically the first person of the singular and the plural, and determine the aspect of verbs as a learning skill was studied.