JANÍK, Miroslav a Eva MINAŘÍKOVÁ. Investigating multilingual reality on schools in Brno (Czech Republic). In Conference in Multilingualism and Third Language Acquisition. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Investigating multilingual reality on schools in Brno (Czech Republic)
Název česky Zkoumáná jazykové reality ve školách v Brně (Česká republika)
Autoři JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Conference in Multilingualism and Third Language Acquisition, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106120
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mnohojazyčnost;language regime;školy
Klíčová slova anglicky multilingualsm;language regime;schools
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Změněno: 7. 3. 2019 14:39.
Anotace
In our presentation we aim to foster language regime on three schools in Brno. The data were collected as a part of the project AKTION (PdF MU, Zentrum für LehrerInnenbildung UNI Wien and PH Wien) in year 2017. There were interviews with school headmasters realized to gain the school perspective of creating language regime more in detail and there were also language biographical interviews with chosen students conducted, which should help us to understand students perceiving of language regime on their school. Results indicates, that schools are oriented on languages, that are preferred to be languages of instruction and do not noticeable respect languages of their students in common spaces in the school.
Anotace česky
V příspěvku jsme se se zaměřili na „language régime“ na třech školách v Brně. Data byla získána v rámci projektu AKTION (PdF MU, Zentrum für LehrerInnenbildung UNI Wien and PH Wien) v roce 2017. Abychom mohli zachytit chápání “language regime“, realizovali jsme rozhovory s řediteli. Kromě toho byly realizovány biografické rozhovory s žáky, které mají zachytit žákovskou perspektivu „language regime" na škole. Výsledky naznačují, že školy se orientují spíše na vyučovací jazyk a spíše nerespektují jazyky žáků v prostoru školy.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 14:17