STADLEROVÁ, Hana and Daniela TAYLOR. Malíři zvuků a tónů (Painters of sounds and tones). 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Malíři zvuků a tónů
Name (in English) Painters of sounds and tones
Authors STADLEROVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Daniela TAYLOR (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106152
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) hudba; výtvarné umění; experiment; akční tvorba
Keywords in English music; art; experiment; action creation
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2019 09:32.
Abstract
Výtvarná dílna nabídla možnosti, jak propojovat vzdělávací obsahy hudební a výtvarné výchovy. Důraz byl kladen na akční formy tvorby. Workshop byl zaměřen na problematiku primárního vzdělávání. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".
Abstract (in English)
The art workshop offered opportunities to link the educational content of Music and Art. Emphasis was placed on action forms of creation. The workshop focused on the issues of primary education teaching. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 31/7/2024 17:28