k 2017

Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht

VELIČKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht

Název česky

Podpora rozvíjení sebehodnocení učících se v kontextu výuky cizích jazyků

Název anglicky

Promote Self-Assessment of Learners in Foreign Language Teaching

Autoři

VELIČKOVÁ, Jana

Vydání

25. Internationale Gesus Fachtagung in Miskolc, 2017

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta
Změněno: 30. 3. 2020 13:41, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Die Selbstevaluation (Selbsteinschätzung von Lernenden) ist ein wichtiges Ziel des Fremdsprachenunterrichts, denn sie trägt wesentlich zur Erhöhung der Motivation der Lernenden bei, sie erzieht die Lernenden zu autonomen Persönlichkeiten und darüber hinaus fördert sie ihre Fähigkeit zum lebenslangen Lernen. Wie können die Lehrkräfte die Selbstevaluation der Lernenden im Unterricht fördern? Der Beitrag präsentiert praxisorientierte Modelle (bzw. Programme), wie sich der Erwerb selbstregulatorischer Fertigkeiten, denen auch die Selbstevaluation angehört, im Unterricht fördern lässt und vor allem wird darauf eingegangen, welchen Prinzipien diese Modelle folgen. Konkret werden das zyklische Traningsmodell der Selbstregulation von Zimmermann und das vierstufige Modell für die Einführung von Selbstevaluation von Ross und Rolheiser vorgestellt.

Česky

Sebehodnocení učících se (žáků/studentů) je důležitým cílem výuky cizích jazyků, protože významně přispívá ke zvyšování motivace studentů, pomáhá rozvíjet studenty jakožto autonomní osobnosti, a navíc podporuje jejich schopnost celoživotního učení. Jak mohou učitelé podporovat sebehodnocení studentů ve třídě? Příspěvek uvádí prakticky orientované modely zabývající se procesem rozvíjení autoregulačních dovedností, které zahrnují i sebehodnocení. Konkrétně jsou prezentovány Zimmermannův cyklický model rozvíjení autoregulace a čtyřstupňový model pro zavádění sebehodnocení do výuky autorů Rosse a Rolheisera.

Návaznosti

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 13. 11. 2024 16:17