k 2018

How to motivate students to learn chemistry?

TRNOVÁ, Eva

Basic information

Original name

How to motivate students to learn chemistry?

Name in Czech

Jak motivovat studenty ke studiu chemie?

Authors

Edition

10th International Conference on Chemistry Education and Research, 2018

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Norway

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výuka chemie; motivace studentů k výuce chemie; inovativní způsoby vzdělávání učitelů

Keywords in English

chemistry education; motivating students to learn chemistry; innovative ways of teacher education

Tags

International impact
Změněno: 13/2/2019 09:42, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Current chemistry is developing rapidly and strongly affects human everyday lives. For this reason, chemistry is considered to be an important part of education for the current and future population. There is also expert consensus that science education (including chemistry) should be a compulsory part of the education of all children. But according to research findings (for example PISA), chemistry belongs to the least favorite school subjects. Because the socio-economic success of Europe 2020 depends on education of new generation, new ways of chemistry teaching/learning which should prepare today’s children for adult roles as citizens, employees, managers, entrepreneurs, and parents, are sought. So, a very important question arises how to motivate students to learn chemistry. In the presentation, the most important factors influencing student interest in chemistry and ways how to support student engagement in learning chemistry were presented. Great attention has been paid to innovative teaching methods of chemistry and also innovative ways of teacher education.

In Czech

Současná chemie se rychle rozvíjí a výrazně ovlivňuje lidský každodenní život. Z tohoto důvodu je chemie považována za důležitou součást vzdělávání pro současnou i budoucí populaci. Odborníci se shodují, že přírodovědné vzdělávání (včetně chemie) by mělo být povinnou součástí výuky všech dětí. Ale podle výsledků výzkumu (například PISA) patří chemie k nejméně oblíbeným školním předmětům. Protože sociálně-ekonomický úspěch Strategie Evropa 2020 závisí na vzdělávání nové generace, hledají se nové způsoby výuky / učení chemie, které by měly připravit dnešní děti na jejich role v dospělosti, kdy budou v pozici občanů, zaměstnanců, manažerů, podnikatelů a rodičů. Tak vzniká velmi důležitá otázka, jak motivovat studenty, aby se učili chemii. V prezentaci byly prezentovány nejdůležitější faktory ovlivňující zájem studentů o chemii a způsoby, jak podpořit zapojení studentů do výuky chemie. Velká pozornost byla věnována inovativním metodám výuky chemie i inovativním způsobům vzdělávání učitelů.