Detailed Information on Publication Record
2019
English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment
SEDEN, Kinlay and Roman ŠVAŘÍČEKBasic information
Original name
English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment
Authors
SEDEN, Kinlay (64 Bhutan, guarantor, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Neveléstudomány, Budapest, Etvos Lorand University, 2019, 2063-9546
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Hungary
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00109131
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Vnímání učitele; Posouzení; Spravedlivé posouzení; Hodnocení, které funguje; Hodnocení, které nefunguje
Keywords in English
Teacher perceptions; Assessment; Fair assessment; Assessment that works; Assessment that doesn’t work
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/3/2020 09:17, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes. The data was processed through individual semi-structured interviews with ten (grades 7-9) English as a Foreign Language teachers representing seven lower secondary schools in the Czech Republic. The concept of fair assessment and assessment that worked or not were identified, analysed and interpreted. The findings showed use of specific and focused assessment criteria and assessment that is non-judgemental, honest and transparent as fair assessment. Results indicated verbal assessment to be the best example of assessment that work while self-peer as assessment that doesn’t work with students. Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes.
In Czech
Přestože hodnocení je zásadní, víme méně o tom, jak učitelé chápou a řídí hodnocení. Následující studie prozkoumala nahlédnutí do vnímání správného hodnocení učitelů nižšího sekundárního odborného vzdělávání a způsobů hodnocení, které fungovaly, a těch, které nefungovaly ve svých třídách. Údaje byly zpracovávány prostřednictvím individuálních polostrukturovaných rozhovorů s deseti (7-9) ročníky angličtiny jako učitelů cizích jazyků, kteří zastupují sedm nižších středních škol v České republice. Byla identifikována, analyzována a interpretována koncepce spravedlivého posouzení a hodnocení, která fungovala či ne. Zjištění prokázala použití konkrétních a soustředěných hodnotících kritérií a posouzení, které není spravedlivé, čestné a transparentní, jako spravedlivé posouzení. Výsledky ukázaly, že slovní hodnocení je nejlepším příkladem hodnocení, které funguje při samostatném hodnocení, které nepracuje se studenty.
Links
676452, interní kód MU |
|