J 2019

English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment

SEDEN, Kinlay and Roman ŠVAŘÍČEK

Basic information

Original name

English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment

Authors

SEDEN, Kinlay (64 Bhutan, guarantor, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Neveléstudomány, Budapest, Etvos Lorand University, 2019, 2063-9546

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Hungary

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/19:00109131

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

Vnímání učitele; Posouzení; Spravedlivé posouzení; Hodnocení, které funguje; Hodnocení, které nefunguje

Keywords in English

Teacher perceptions; Assessment; Fair assessment; Assessment that works; Assessment that doesn’t work

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/3/2020 09:17, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes. The data was processed through individual semi-structured interviews with ten (grades 7-9) English as a Foreign Language teachers representing seven lower secondary schools in the Czech Republic. The concept of fair assessment and assessment that worked or not were identified, analysed and interpreted. The findings showed use of specific and focused assessment criteria and assessment that is non-judgemental, honest and transparent as fair assessment. Results indicated verbal assessment to be the best example of assessment that work while self-peer as assessment that doesn’t work with students. Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes.

In Czech

Přestože hodnocení je zásadní, víme méně o tom, jak učitelé chápou a řídí hodnocení. Následující studie prozkoumala nahlédnutí do vnímání správného hodnocení učitelů nižšího sekundárního odborného vzdělávání a způsobů hodnocení, které fungovaly, a těch, které nefungovaly ve svých třídách. Údaje byly zpracovávány prostřednictvím individuálních polostrukturovaných rozhovorů s deseti (7-9) ročníky angličtiny jako učitelů cizích jazyků, kteří zastupují sedm nižších středních škol v České republice. Byla identifikována, analyzována a interpretována koncepce spravedlivého posouzení a hodnocení, která fungovala či ne. Zjištění prokázala použití konkrétních a soustředěných hodnotících kritérií a posouzení, které není spravedlivé, čestné a transparentní, jako spravedlivé posouzení. Výsledky ukázaly, že slovní hodnocení je nejlepším příkladem hodnocení, které funguje při samostatném hodnocení, které nepracuje se studenty.

Links

676452, interní kód MU
Name: European Joint Doctorate in Teacher Education (Acronym: EDiTE-EJD)
Investor: European Union, MSCA Marie Skłodowska-Curie Actions (Excellent Science)