D 2018

Zastoupení hudebních činností ve výuce hudební nauky na základních uměleckých školách : dílčí závěry průzkumného šetření Katedry hudební výchovy PdF MU v Brně 2018

HAVELKOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Zastoupení hudebních činností ve výuce hudební nauky na základních uměleckých školách : dílčí závěry průzkumného šetření Katedry hudební výchovy PdF MU v Brně 2018

Název anglicky

Representation of Musical Activities in the Teaching of Music Theory at Czech Primary Art schools : particular findings of the Exploratory Survey of the Department of Music Education at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno 2018

Autoři

HAVELKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Musica Viva in Schola XXVI. od s. 118-127, 10 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106191

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9213-6

DOI

http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018

Klíčová slova česky

hudební nauka; základní umělecké školy; hudební činnosti; hudebně pedagogický výzkum

Klíčová slova anglicky

music theory; primary art school; musical activities; research in music education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2019 10:33, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG EN

V originále

S úmyslem zmapovat současný stav hudebně teoretického vzdělávání na základních uměleckých školách (dále jen ZUŠ) v České republice a získat tak podklady pro charakteristiku vzdělávacích trendů v této oblasti, uskutečnilo se na jaře r. 2018 průzkumné šetření Katedry hudební výchovy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky. Výzkumná sonda se skládala z písemného dotazníku pro žáky a online dotazníku pro učitele. Součástí dotazníku pro učitele byla mimo jiné také sekce zabývající se korelací mezi složením hudebních činností a zastoupením jednotlivých typů hudby v rámci výuky hudební nauky. Tento referát si klade za cíl informovat o dílčích zjištěních právě v souvislosti se složením hudebních činností.

Anglicky

In order to map and characterize an actual state of the teaching music theory at primary art schools in the Czech Republic, in spring 2018 the explanatory survey was conducted by the Department of Music Education at the Faculty of Education in Brno named Current Trends in Music Theoretical Teaching in Basic Art Schools of the Czech Republic. The survey consisted of a written test and questionnaire for pupils as well as of an online questionnaire for teachers. The questionnaire for teachers included, among other things, a section dealing with the correlation between the composition of musical activities and the representation of particular types of music in the context of the teaching music theory. This paper aims to inform and interpret these particular findings.

Návaznosti

MUNI/A/1068/2017, interní kód MU
Název: Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky (Akronym: STHuTeVýZUŠČR)
Investor: Masarykova univerzita, Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 21. 10. 2024 22:37