HALA, Petr and Marek SEDLÁČEK. MUSICA VIVA IN SCHOLA XXIX. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name MUSICA VIVA IN SCHOLA XXIX.
Name in Czech MUSICA VIVA IN SCHOLA XXIX.
Name (in English) MUSICA VIVA IN SCHOLA XXIX.
Authors HALA, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marek SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106201
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) hudební výchova; hudební pedagogika; hudebně sociologický výzkum; hudební didaktika
Keywords in English music education; music pedagogy; sociomusicological research; didactics of music
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D., učo 1280. Changed: 19/2/2019 09:50.
Abstract
Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity uspořádala ve dnech 30.–31. října 2018 ve svých prostorách 29. hudebně pedagogickou konferenci s mezinárodní účastí Musica viva in schola s tématem „Hudební výchova ve světle výzkumu“. Program byl tematicky rozdělen do dvou částí: A) Digitalizace ve všeobecné hudební výchově (zde byly prezentovány výsledky rozsáhlých empirických hudebně sociologických výzkumů realizovaných v posledních letech a referáty, které byly úzce spjaty se vstupem moderních technologií do procesu výuky hudební výchovy. B) Aktuální otázky hudební výchovy. Konference obsahovala dílčí sekci vedenou v anglickém jazyce.
Abstract (in English)
The Department of Music at Faculty of Education of Masaryk University in Brno organized the 29th conference on music education Musica viva in schola at its premises from 30 to 31 October 2018, entitled "Music Education in the Light of Research". The programme was thematically divided into two parts: A) Digitization in general music education (there were presented the results of musical empirical sociological research conducted in recent years and the papers that were closely related to the entry of modern technologies into the process of teaching/learning the music in education. B) Current issues in music education. The conference included a section in English language.
Links
MUNI/A/1068/2017, interní kód MUName: Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky (Acronym: STHuTeVýZUŠČR)
Investor: Masaryk University, Current Trends of Music Theory Teaching in Primary Art Schools of the Czech Republic, Category A
PrintDisplayed: 24/7/2024 09:16