SZŰCSOVÁ, Monika. K otázkam percepcie a interpretácie umenia programovateľných médií (Towards questions of perception and interpretation of programmable media art). In Alžběta Bačíková, Filip Cenek, Tomáš Javůrek, Barbora Trnková. Post Fake Turn. 1. vyd. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2017, p. 62-75. ISBN 978-80-214-5587-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K otázkam percepcie a interpretácie umenia programovateľných médií
Name in Czech K otázkam percepcie a interpretácie umenia programovateľných médií
Name (in English) Towards questions of perception and interpretation of programmable media art
Authors SZŰCSOVÁ, Monika (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Post Fake Turn, p. 62-75, 14 pp. 2017.
Publisher Vysoké učení technické v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60405 Studies on Film, Radio and Television
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00106214
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-214-5587-0
Keywords (in Czech) net.art; postpravda; konceptuální umění; digitální umění; umělecký výzkum; programovatelné média
Keywords in English net.art; posttruth; conceptual art; digital art; art based research; programmable media
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Monika Szűcsová, Ph.D., učo 384256. Changed: 9/4/2019 12:49.
Abstract
Publikace ohledává otázky vztahu umění a zejména digitálního obrazu k pravdě. V době, která je označována přívlastkem "postfaktická", dochází k novému zhodnocování: jak se proměnily podmínky distribuce informace v digitálním věku? Představuje tato nová situace půdu pro cynickou rezignaci, nebo naopak nadějeplné vytváření nových etických a politických možností? Jakou roli může sehrát umění v přetváření našeho pojetí pravdy?
Abstract (in English)
The publication examines questions of the relationship between art and, in particular, the digital image to the truth. At the age that is referred to as "post-facto", a new appreciation is taking place: how did the information distribution conditions change in the digital age? Does this new situation pose a soil for cynical resignation or, on the contrary, for creation of new ethical and political possibilities? What role can art play in the transformation of our concept of truth?
PrintDisplayed: 28/7/2024 08:38