D 2018

Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.

ZEISEK, Adam

Základní údaje

Originální název

Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.

Název česky

Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.

Název anglicky

A view of the development of learner autonomy in the Czech Republic and abroad

Autoři

ZEISEK, Adam (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2018. vyd. Plzeň, Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století, od s. 244-253, 10 s. 2018

Nakladatel

Západočeská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106231

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0834-4

Klíčová slova česky

autonomie žáka

Klíčová slova anglicky

learner autonomy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2019 16:07, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG EN

V originále

Tento příspěvek popisuje a definuje koncept autonomie žáka v jazykovém vzdělávání s tím, že se blíže věnuje dimenzím kontroly dle Bensona. Dále stručně popisuje přístupy a metody k rozvoji žákovy autonomie. Poskytuje také stručný exkurz do pedagogických směrů, které ovlivnily rozvoj problematiky autonomie žáka. Pozornost také věnuje zakotvení autonomie žáka v podpůrných vědách (psychologie, teorie osvojování cizího jazyka). V závěru popisuje situaci v ČR ve vztahu k autonomii žáka a projekt, který se věnoval výzkumu autonomie žáka ve výuce anglického jazyka na dánské základní škole.

Anglicky

This work describes the concept of learner autonomy in language education paying closer attention to Benson's description of dimensions of control. Moreover, it outlines the approaches to the development of learner autonomy. The pedagogical background of learner autonomy is described as well mentioning the influences which impacted the current view of learner autonomy the most. It also describes the base learner autonomy has in supporting sciences (psychology, SLA). Finally, it describes the situation in the Czech Republic concerning learner autonomy and a project which was dedicated to researching learner autonomy in English lessons at a basic school in Denmark.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 14. 11. 2024 07:46