POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na písemný projev studentů angličtiny pro specifické účely: Lexikální analýza žákovských korpusů (Effect of Feedback on ESP writing: Lexical analysis of Learner Corpora). In Konference Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv zpětné vazby na písemný projev studentů angličtiny pro specifické účely: Lexikální analýza žákovských korpusů
Name (in English) Effect of Feedback on ESP writing: Lexical analysis of Learner Corpora
Authors POJSLOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106235
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Žákovské korpusy; lexikální analýza; zpětná vazba; psaní pro odborné a akademické účely
Keywords in English Learner corpora; lexical analysis; feedback; EASP writing
Changed by Changed by: Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D., učo 24931. Changed: 3/4/2019 12:53.
Abstract
Tento příspěvek zkoumá, k jakým lexikálním změnám došlo u písemného projevu studentů angličtiny pro specifické účely vlivem intervence v podobě vícenásobné zpětné vazby poskytnuté učitelem v asynchronním elektronickém módu. Každý student napsal dvě eseje, jednu před intervencí (Pre-Test) a jednu po intervenci (Post-Test). Takto získané žákovské korpusy (Pre-Test a Post-Test) byly následně analyzovány pomocí metrik opírajících se o poznatky korpusové lingvistiky a systemické funkční lingvistiky.
Abstract (in English)
This paper describes the effect of two modes of multiple-draft feedback on lexical development in EASP students’ writings. Two corpora – pretest and posttest – were analysed using measures of lexical density, lexical diversity and complexity to explore the effect of the feedback.
Links
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUName: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/10/2024 01:35