POJSLOVÁ, Blanka. Korpusová analýza lexikálního rozvoje v písemném projevu studentů angličtiny pro specifické účely vlivem intervence (The Effect of Feedback on Lexical development in EASP students' writing). In Doktorandská konference
 Pedagogická fakulta MU. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Korpusová analýza lexikálního rozvoje v písemném projevu studentů angličtiny pro specifické účely vlivem intervence
Name (in English) The Effect of Feedback on Lexical development in EASP students' writing
Authors POJSLOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Doktorandská konference
 Pedagogická fakulta MU, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106237
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Psaní pro odborné a akademické účely; zpětná vazba; profil lexikální četnosti
Keywords in English EASP writing; feedback; lexical frequency profile
Changed by Changed by: Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D., učo 24931. Changed: 3/4/2019 12:53.
Abstract
Tento příspěvek se zaměřuje na lexikální stránku rozvoje sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní, který je v rámci disertačního projektu chápána jako posun v používání specifického registru akademické angličtiny. Konkrétně se pak bude jednat o výsledky lexikální analýzy žákovských korpusů z pre-testu a post-testu u skupiny, kde intervence proběhla formou opakované zpětné vazby poskytované učitelem.
Abstract (in English)
This paper examines the development in sociolinguistic competence of students‘ writing which is understood as a development in using specific register of academic English. The paper presents the results of the lexical analysis of learner corpora and differences after the intervention in the form of multiple-draft feedback provided by the teacher.
Links
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUName: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/7/2024 21:40