RODOVÁ, Veronika a Jan SLAVÍK. Živé obrazy jako způsob poznávání. In Konstruktivistické přístupy ve vzdělávání v perspektivě (nejen) oborových didaktik. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Živé obrazy jako způsob poznávání
Název anglicky Live pictures as a way of learning
Autoři RODOVÁ, Veronika a Jan SLAVÍK.
Vydání Konstruktivistické přístupy ve vzdělávání v perspektivě (nejen) oborových didaktik, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Didaktická kazuistika; živý obraz; analytická generalizace; replikace; instrumentalizace; scénování; exprese; autentifikace
Klíčová slova anglicky Didactic case study; live picture; analytical generalisation; replication; instrumentalisation; scene making; expression; authentification
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 24. 2. 2019 11:33.
Anotace
Příspěvek představí jednu z didaktických dramatizačních metod, tzv. živé obrazy jako intencionální způsob instrumentalizace žákovy zkušenosti a současně jako implicitní způsob naplňování Goodmanova teoretického konstruktu exprese. Na příkladech z výuky ukážeme příklady exemplifikace a denotace, podrobněji se zaměříme na expresi v jednotlivých komponentách subjektivní zkušenosti (autentifikaci) žáka: konstruktivní, tematické, empatické a prožitkové. Náš přístup vychází z Yinova pojetí analýzy didaktických kazuistik s cílem podpořit návrh rozšířeného pojetí Goodmanova teoretického konstruktu „exprese“.
Anotace anglicky
The text introduces one of the didactic drama methods, the so-called live pictures as an intentional way of instrumentalising the pupil´s experience and simultaneously as an implicit way of fulfilling Goodman´s theoretical construct “expression“. We use specific teaching situations to show the examples of exemplification and denotation, more detailed attention is paid to the expression in the particular components of the pupil´s subjective experience (authentification): constructive, thematic, empathetic and experiential. Our approach is based on Yin´s concept of analysis of the didactic case studies and our aim is to support the proposal of an extended conception of Goodman´s theoretical construct “expression“.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:33