Linguistic Landscapes und Fremdsprachendidaktik
JANÍKOVÁ, Věra and Camilla BADSTÜBNER-KIZIK. Linguistic Landscapes und Fremdsprachendidaktik (Language languages and foreign language didactics). 1st ed. Berlin et al.: Peter Lang, 2018, 359 pp. Possener Beiträge zur Angewandten Linguistik, svazek 10. ISBN 978-3-631-77028-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Linguistic Landscapes und Fremdsprachendidaktik |
Name in Czech | Jazykové krajiny a didaktika cizích jazyků |
Name (in English) | Language languages and foreign language didactics |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Camilla BADSTÜBNER-KIZIK (616 Poland, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Berlin et al. 359 pp. Possener Beiträge zur Angewandten Linguistik, svazek 10, 2018. |
Publisher | Peter Lang |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Editorship of professional books |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Germany |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/18:00106307 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-3-631-77028-3 |
Keywords (in Czech) | didaktika cizích jazyků; jazykové krajiny; výuka cizích jazyků; výzkum |
Keywords in English | foreign language didactics; linguistic landscapes; teaching of foreign langusage; research |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 7/3/2019 13:34. |
Abstract |
---|
Die Texte des Buches sind im Kontext einer medien. und kulturaufmerksamen Fremd- und Zweitschprachendidaktik verankert und stellen Aspekte heraus, die in der Diskussion zum didaktischen Potenzial von Linguistic Landscapes noch wenich Betrachtung fanden. Die thematische Breite reicht vom interkulturellen Lernen úber historisches Lernen in Verbindung mit dem Konzept der Erinnerungsorte., Sprach-, Kultur und Literaturdidaktik, Fremdsprachenerwerbsforschung bis zur Sprachenpolitik. |
Abstract (in Czech) |
---|
Texty knihy jsou ukotveny v kontextu didaktiky cizího a druhého jazyka zaměřené na média na kulturní aspekty a tematizují oblasti, které s ohledem na didaktický potenciál jazykových krajin v rámci učení, vyučování a výzkumu cizích jazyků nebyla doposud v odborné diskusi dostatečně ozřejmována. Tematické spektrum se pohybuje od mezikulturního učení až po historická témata spojená s konceptem míst paměti, didaktiku kultury a literatury, výzkum učení a vyučování cizího jazyka až po jazykovou politiku. |
Abstract (in English) |
---|
The texts of the book are anchored and in the context of a media. and culturally attentive foreign and second-language didactics and highlight aspects that found little consideration in the discussion on the didactic potential of Linguistic Landscapes. The thematic spectrum ranges from intercultural learning through historical learning in conjunction with the concept of places of memory, language, culture and literary didactics, foreign language acquisition research to language policy. |
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:23