SLÁDKOVÁ, Věra. PREPOSITIONS USED WITH VERBS IN ENGLISH SCHOOL-LEAVING EXAM ESSAYS. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Research in Foreign Language Pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 51-68. ISBN 978-80-210-9217-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name PREPOSITIONS USED WITH VERBS IN ENGLISH SCHOOL-LEAVING EXAM ESSAYS
Name in Czech Předložky používané se slovesy v maturitních pracích za angličtiny
Authors SLÁDKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Research in Foreign Language Pedagogy, p. 51-68, 18 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106310
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9217-4
Keywords (in Czech) předložková sloves; frázová předložková sloves; závislé předložky; větná struktura; předložkové vazby
Keywords in English prepositional verbs; phrasal-prepositional verbs; dependent prepositions; sentence structure; prepositional phrase
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 4/4/2019 15:47.
Abstract
This article focuses on frequency and accuracy of dependent prepositions complementing prepositional verbs in CZEMATELC 2017, a corpus consisting of 390 essays from the written part of the national high-stake exam leading to certification of secondary education in the Czech Republic. The research findings reveal that the tendency to confuse verbs with similar or related meanings appears to be responsible for more inaccurate instances of dependent prepositions than mother-tongue influence.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zaměřuje na četnost a správnost použití závislých předložek, jejichž prostřednictvím jsou rozvíjena předložková slovesa v žákovském korpusu CZEMATELC 2017, který se skládá z 390 slohových prací napsaných jako součást národní rozhodné zkoušky vedoucí k prokázání znalostí nutných k ukončení středoškolského vzdělávání v České republice. Výsledky prozrazují, že studenti často zaměňují slovesa s podobným významem či v určitém jiném významovém vztahu, a to je příčinou více případů nesprávného použití předložkových vazeb než vliv mateřského jazyka.
Links
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUName: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/8/2024 14:43