ŽILKOVÁ, Katarína, Edita PARTOVÁ, Jana KOPÁČOVÁ, Štefan TKAČIK, Marek MOKRIŠ, Irena BUDÍNOVÁ and Ján GAUNČAGA. Young children's concepts of geometrical shapes. první. Harlow: Pearson, 2018, 241 pp. 107 zázn. ISBN 978-1-78726-989-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Young children's concepts of geometrical shapes
Name in Czech Představy o geometrických tvarech žáků 1. stupně ZŠ
Authors ŽILKOVÁ, Katarína (703 Slovakia, guarantor), Edita PARTOVÁ (703 Slovakia), Jana KOPÁČOVÁ (703 Slovakia), Štefan TKAČIK (703 Slovakia), Marek MOKRIŠ (703 Slovakia), Irena BUDÍNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ján GAUNČAGA (703 Slovakia).
Edition první. Harlow, 241 pp. 107 zázn. 2018.
Publisher Pearson
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106334
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-78726-989-7
Keywords (in Czech) geometrie; geometrické tvary; představy o geometrických tvarech
Keywords in English geometry; geometrical shapes; concepts of geometrical shapes
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 20/3/2019 13:22.
Abstract
The monotematic publication is a partial output of a three year long research project named "Geometric conceptions and misconceptions of pre-school and school age children". The aim of this publication is providing readers with current scientific findings concerning preschool and younger school age children's cognitive proces in regard geometry.
Abstract (in Czech)
Tato monotématická publikace je jedním z výstupů tříletého výzkumného projektu s názvem "Geometrické představy a miskoncepce předškolních a mladších školních dětí". Cílem publikace je seznámit čtenáře se současnými vědeckými zjištěními o poznávacím procesu předškolních a mladších školních dětí v geometrii.
PrintDisplayed: 30/4/2024 14:32