CHOVANCOVÁ, Barbora, Danica MILOSEVIC, Cédric SARRÉ a Shona WHYTE. A European perspective on ESP Learning and Teaching Research. Online. 2018, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A European perspective on ESP Learning and Teaching Research
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí), Danica MILOSEVIC, Cédric SARRÉ a Shona WHYTE
Vydání 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00106341
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky ESP; právní angličtina; mluvní dovednosti; terminologie; motivace
Klíčová slova anglicky ESP; legal English; speaking skills; terminology; motivation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 23. 4. 2019 17:00.
Anotace
Although there is increasing interest in innovative practices in English for Specific Purposes (ESP) teaching (Shrestha, 2015; Teaching Practices in ESP today, 2016), reports in the published ESP literature are still relatively rare and, lacking theoretical underpinning, tend to read like « war stories and romances » (Bowyers 1980). In particular, calls for empirical research to investigate the efficacy of ESP programmes (Master 2005) have remained largely unanswered, in spite of the impact of English as the language of communication between non-native speakers of English (English as a lingua franca) on ESP programmes as well as on the type of research needed to support and design these programmes (Hewings 2002). This seminar aims to bridge these gaps and to address key issues related to research in ESP teaching and learning, by inviting authors to present current research from a variety of European contexts (and from further afield) at the intersection of the theoretical and practical dimensions of English for Specific Purposes.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 16:43