Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1501584, author = {Nehyba, Jan and Svojanovský, Petr and Cigán, Jakub}, booktitle = {In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}, keywords = {group reflection, reflective practice, pre-service teacher, non-linguistic social signals, emotions}, language = {cze}, title = {Skryté determinanty komunikace ve skupinové reflexi praxe u studentů učitelství}, url = {http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sborn%C3%ADk-anotac%C3%AD-%C4%8CAPV-web.pdf}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1501584 AU - Nehyba, Jan - Svojanovský, Petr - Cigán, Jakub PY - 2017 TI - Skryté determinanty komunikace ve skupinové reflexi praxe u studentů učitelství KW - group reflection, reflective practice, pre-service teacher, non-linguistic social signals, emotions UR - http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sborn%C3%ADk-anotac%C3%AD-%C4%8CAPV-web.pdf N2 - Reflexi praxe považujeme za klíčovou součást učitelského vzdělávání (srov. Korthagen a Vasalos, 2005). V tomto příspěvku se zabýváme reflexí praxe v malé skupině studentů. Skupinová reflexe je jedním ze způsobů, kterým lze účinně podporovat učení ze zkušenosti. (Bolinger & Stanton, 2014). Podobu skupinové reflexe budeme zkoumat z perspektivy tzv. nelingvistických sociálních signálů, jakými jsou například tón hlasu, rychlost hlasu, atd. Nelingvistické sociální signály můžeme považovat za skryté determinanty komunikace, protože výrazně nevědomě ovlivňují průběh a výsledek sociální interakce (Pentland & Heibeck, 2008) a dá se z nich například predikovat produktivita skupiny (Olguín & Pentland, 2010). „Díky pozornosti k vzorcům toho, jak se signály projevují uvnitř sociální sítě, z nich můžeme vytěžit tacitní znalosti, které jdou napříč všemi členy skupiny” (Pentland & Heibeck, 2008, s. xii). ER -
NEHYBA, Jan, Petr SVOJANOVSKÝ and Jakub CIGÁN. Skryté determinanty komunikace ve skupinové reflexi praxe u studentů učitelství (Hidden determinants of communication in group reflection of practice). In \textit{In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}. 2017.
|