KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem (Autonomous and heteronomous assessment of professional competences in a dialogue between the mentor teacher and the student). 2018. ISBN 978-80-7454-755-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem
Name (in English) Autonomous and heteronomous assessment of professional competences in a dialogue between the mentor teacher and the student
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Hana HORKÁ.
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7454-755-3
Keywords (in Czech) autonomní a heteronomní hodnocení; profesní kompetence; provázející učitel; reflektivní model vzdělávání
Keywords in English autonomous and heteronomous assessment, professional competence, mentor teacher, reflective model of teacher training
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 10/10/2019 17:28.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na otázky funkčního propojování teoretických znalostí o výuce se zkušenostním učením na pedagogických praxích. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se vyvíjí náhled studentů a provázejících učitelů na rozvoj profesních kompetencí studentů na základě zkušenosti získané v průběhu tří semestrů praxí. Výsledky potvrzují rozdíly v heteronomním a autonomním hodnocení profesních kompetencí a v jejich rozvoji v průběhu tří semestrů. Ukazuje se také, že posouzení aktuálního stavu umožňuje formulování cílů pro další rozvoj studenta.
Abstract (in English)
The paper focuses on the issues of functional interconnection of theoretical knowledge about teaching with experiential learning during teaching practicum. The aim of research was to find out how students and mentor teachers create their views of a development of professional competences of students during three semesters of teaching practicum. The results confirm differences in heteronomous and autonomous assessment of professional competences and their development over three semesters. It also turn out that the assesment of the current state of their development alows formulation of goals for further development of students.
PrintDisplayed: 31/8/2024 06:09