MUŽÍKOVÁ, Leona a Vladislav MUŽÍK. Revize obsahu základního vzdělávání v oboru Výchova ke zdraví. In Barbora Hošková a Jitka Slaná Reissmannová. Život ve zdraví 2018: teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 66-70. ISBN 978-80-210-9176-4. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-9176-2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Revize obsahu základního vzdělávání v oboru Výchova ke zdraví
Název česky Revize obsahu základního vzdělávání v oboru Výchova ke zdraví
Název anglicky Revision of the elementary Health education content
Autoři MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Život ve zdraví 2018: teorie a praxe, od s. 66-70, 5 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW E-sborník
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106395
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9176-4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9176-2018
Klíčová slova česky ochrana zdraví; podpora zdraví; veřejné zdraví; výchova ke zdraví; vzdělávání
Klíčová slova anglicky content of elementary education; educational area; educational field; health education; review of educational content
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 19. 3. 2019 09:38.
Anotace
V současné době probíhá revize obsahu základního vzdělávání, která by měla být ukončena v roce 2020. Nově vymezit obsah základního vzdělávání pro vzdělávací obor Výchova ke zdraví je velmi složité. Je nutné brát v úvahu také překrývání učebních témat a konkrétního učiva Výchovy ke zdraví s dalšími vzdělávacími oblastmi, obory a průřezovými tématy. Cílem příspěvku je upozornit na problematická místa dosavadních návrhů na revizi vzdělávacího obsahu Výchovy ke zdraví a podnítit diskuzi k této problematice. Obsahem příspěvku jsou konkrétní revizní návrhy jednotlivých tematických okruhů plynoucí z obsahové analýzy kurikula, k nimž autoři formulují upozornění na problematická místa návrhů. Závěr příspěvku shrnuje hlavní poznatky: Vzdělávací oblast Člověk a svět práce vhodně doplňuje učivo o výživě. Významné překrytí učiva Výchovy ke zdraví je patrné v oboru Přírodopis a Výchova k občanství. Autoři věří, že vznesené připomínky přispějí ke kvalitní revizi obsahu vzdělávání ve Výchově ke zdraví.
Anotace anglicky
Currently, the content of elementary education is being reviewed and this process should be completed by 2020. It is very difficult to define the content of elementary education for the educational field of Health education. It must be taken into account that the themes and the learning content of Health education overlaps with other educational areas, fields and cross-curricular subjects. The objective of the paper is to emphasise the problematic areas of existing proposals on the analyse the educational content of Health education, and instigate discussion on this issue. Specifically, the paper describes specific review proposals concerning various themes for which the authors define problematic areas. In the final part the following conclusion is made: The educational area Man and the world of work is a suitable complement to the learning content on nutrition. An obvious overlap is between Health education and Natural history and Citizenship education. The authors believe that the comments will contribute to a high-quality review of the educational content of Health education.
Návaznosti
MUNI/A/0877/2017, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk (Akronym: VOČaZ 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 06:48