k
2018
Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin
VODOVÁ, Libuše
Základní údaje
Originální název
Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin
Název anglicky
The Continuity of Biological Curriculum on the Example of the Thematic Unit Plant Biology
Vydání
Trendy v didaktice biologie, 2018
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
biologické učivo, návaznost, učebnice, kurikulární dokumenty, Přírodopis, Člověk a jeho svět
Klíčová slova anglicky
biological curriculum; continuity; textbooks; curriculum documents; Natural Sciences; Man and His World
V originále
Budoucí učitelé se během svých příprav potýkají s otázkou, jak navázat na učivo na 1. stupně. Příspěvek předkládá výsledky pilotní studie rozpracování návaznosti biologického učiva prezentovaného žákům 2. stupně ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Přírodopis na učivo vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět. Jako modelové učivo pro rozpracování návaznosti bylo v pilotní studii zvoleno učivo tematického celku Biologie rostlin. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic přírodopisu bylo porovnáno učivo, očekáváné výstupy a konkrétní pojmy prezentované v rámci Biologie rostlin v učebnicích pro 1. a 2. stupeň ZŠ.
Anglicky
Future teachers are faced with the question how to connect curriculum of elementary school with the curriculum of primary school. The paper presents the results of the pilot study on continuity of the biological curriculum presented to pupils of elementary school within the subject of the education Natural Sciences to the subject of the education Man and His World presented to pupils at primary school. As a model curriculum for the development of continuity was selected the thematic unit Plant Biology in a pilot study. Based on the analysis of curriculum documents and selected textbooks of Natural Sciences, the curriculum, expected outputs and concrete concepts presented in Plant Biology in textbooks for elementary and primary schools were compared.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 04:14