k 2018

Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin

VODOVÁ, Libuše

Základní údaje

Originální název

Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin

Název anglicky

The Continuity of Biological Curriculum on the Example of the Thematic Unit Plant Biology

Autoři

VODOVÁ, Libuše

Vydání

Trendy v didaktice biologie, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

biologické učivo, návaznost, učebnice, kurikulární dokumenty, Přírodopis, Člověk a jeho svět

Klíčová slova anglicky

biological curriculum; continuity; textbooks; curriculum documents; Natural Sciences; Man and His World
Změněno: 11. 3. 2019 13:58, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Budoucí učitelé se během svých příprav potýkají s otázkou, jak navázat na učivo na 1. stupně. Příspěvek předkládá výsledky pilotní studie rozpracování návaznosti biologického učiva prezentovaného žákům 2. stupně ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Přírodopis na učivo vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět. Jako modelové učivo pro rozpracování návaznosti bylo v pilotní studii zvoleno učivo tematického celku Biologie rostlin. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic přírodopisu bylo porovnáno učivo, očekáváné výstupy a konkrétní pojmy prezentované v rámci Biologie rostlin v učebnicích pro 1. a 2. stupeň ZŠ.

Anglicky

Future teachers are faced with the question how to connect curriculum of elementary school with the curriculum of primary school. The paper presents the results of the pilot study on continuity of the biological curriculum presented to pupils of elementary school within the subject of the education Natural Sciences to the subject of the education Man and His World presented to pupils at primary school. As a model curriculum for the development of continuity was selected the thematic unit Plant Biology in a pilot study. Based on the analysis of curriculum documents and selected textbooks of Natural Sciences, the curriculum, expected outputs and concrete concepts presented in Plant Biology in textbooks for elementary and primary schools were compared.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 04:14