HOFMANN, Eduard and Libuše VODOVÁ. Společenství praxe a integrovaná terénní výuka (The Community of Practise and Integrated Field Teaching). Praha: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018. DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference. ISBN 978-80-7444-065-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Společenství praxe a integrovaná terénní výuka
Name (in English) The Community of Practise and Integrated Field Teaching
Authors HOFMANN, Eduard and Libuše VODOVÁ.
Edition Praha, DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference, 2018.
Publisher Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7444-065-6
Keywords (in Czech) další vzdělávání pedagogických pracovníků, Didaktika přírodních věd, EDUFORUM, integrovaná terénní výuka, společenství praxe,
Keywords in English community of practise, Didactics of Natural Sciences, EDUFORUM, further education of pedagogical staff, integrated field teaching,
Changed by Changed by: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Changed: 17/7/2020 10:17.
Abstract
V 90. letech minulého století došlo v oblasti školství k postupnému nahrazení jednotného systému školství systémem, který zaručuje velkou pluralitu přístupu jednotlivých škol k rámcovým požadavkům na vzdělávání na jednotlivých stupních škol. Tato pluralita se projevuje i v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Jednou z forem je i vzdělávání, které je podporováno Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (zkráceně EDUFORUM), který je realizován ve spolupráci PdF MU, PdF JČU a neziskové organizace REZEKVÍTEK sdružuje vysokoškolské pedagogy a učitele základních a středních škol. Jeho cílem je rozvíjení kompetencí učitelů díky vzájemnému sdílení a předávání si zkušeností ve společenství praxe. Důraz je kladen také na posilování mezipředmětových vazeb. Oba autoři se domnívají, že cesta k hlubšímu využívání mezipředmětových vazeb vede právě přes další vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří už mají víceleté zkušenosti s výukovou praxí. Jedním z přístupů, který vede k využití mezipředmětových vazeb je tematická výuka. V rámci projektu se uskutečnilo vícedenní setkání, jehož cílem byl integrovaný pohled na půdu, jako na jeden ze základních atributů existence lidstva. Příspěvek shrnuje poznatky z výše uvedeného setkání učitelů z projektu OP VVV.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MUName: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 18/8/2024 03:02