u 2018

Společenství praxe a integrovaná terénní výuka

HOFMANN, Eduard and Libuše VODOVÁ

Basic information

Original name

Společenství praxe a integrovaná terénní výuka

Name (in English)

The Community of Practise and Integrated Field Teaching

Authors

HOFMANN, Eduard and Libuše VODOVÁ

Edition

Praha, DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference, 2018

Publisher

Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7444-065-6

Keywords (in Czech)

další vzdělávání pedagogických pracovníků, Didaktika přírodních věd, EDUFORUM, integrovaná terénní výuka, společenství praxe,

Keywords in English

community of practise, Didactics of Natural Sciences, EDUFORUM, further education of pedagogical staff, integrated field teaching,
Změněno: 17/7/2020 10:17, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.

Abstract

V originále

V 90. letech minulého století došlo v oblasti školství k postupnému nahrazení jednotného systému školství systémem, který zaručuje velkou pluralitu přístupu jednotlivých škol k rámcovým požadavkům na vzdělávání na jednotlivých stupních škol. Tato pluralita se projevuje i v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Jednou z forem je i vzdělávání, které je podporováno Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (zkráceně EDUFORUM), který je realizován ve spolupráci PdF MU, PdF JČU a neziskové organizace REZEKVÍTEK sdružuje vysokoškolské pedagogy a učitele základních a středních škol. Jeho cílem je rozvíjení kompetencí učitelů díky vzájemnému sdílení a předávání si zkušeností ve společenství praxe. Důraz je kladen také na posilování mezipředmětových vazeb. Oba autoři se domnívají, že cesta k hlubšímu využívání mezipředmětových vazeb vede právě přes další vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří už mají víceleté zkušenosti s výukovou praxí. Jedním z přístupů, který vede k využití mezipředmětových vazeb je tematická výuka. V rámci projektu se uskutečnilo vícedenní setkání, jehož cílem byl integrovaný pohled na půdu, jako na jeden ze základních atributů existence lidstva. Příspěvek shrnuje poznatky z výše uvedeného setkání učitelů z projektu OP VVV.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MU
Name: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
Displayed: 20/10/2024 22:35