JANÍKOVÁ, Věra. Unterrichtsforschung im Fach Deutsch als Fremdsprache. In Germanistik im Dialog Germanistik in der Mitte Europas. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Unterrichtsforschung im Fach Deutsch als Fremdsprache
Název česky Výzkum výuky němčiny jako cizího jazyka
Název anglicky Teaching research in German as a foreign language
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Germanistik im Dialog Germanistik in der Mitte Europas, 2018.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106409
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky didaktika cizích jazyků; výzkum; mezinárodní diskurs
Klíčová slova anglicky foreign language didactics; research; international discourse
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 3. 4. 2019 17:31.
Anotace
Im Beitrag wurde auf die empirische Unterrichtsforschung im Fach Deutsch als Fremdsprache eingegangen. Diese Forschung ist im Allgemeinen als Sprachlehr- und -lernfoschung zu verstehen, die im Kontext des gesteuerten Fremdsprachenlehrens und -lernens durchgeführt wird und sich als Hauptziel setzt, die Fremdsprachenlehr- und -lernprozesse theoretisch und datengeleitet zu beschreiben, zu erklären und zu optimieren. Fokussiert wird dabei der aktuelle Stand dieser Forschung im tschechischen Kontext. Die nachfolgende Diskussion konnte den Austausch mit anderen Kolleginnen und Kollegen und die Anbahnung von Kooperationen in diesem Forschungsbereich des Fachs Deutsch als Fremdsprache ermöglichen.
Anotace česky
Příspěvek pojednával o empirickém výzkumu v oboru němčina jako cizí jazyk. Tento výzkum je obecně chápán jako výzkum učení a vyučování cizích jazyků, který je prováděn v kontextu řízené výuky cizího jazyka, s hlavním cílem popsat, vysvětlit a optimalizovat procesy učení a vyučování cizím jazykům. Důraz byl kladen na současný stav tohoto výzkumu v českém kontextu. Následující diskuse umožnila výměnu zkušeností s ostatními kolegy a zahájení další mezinárodní spolupráce v oblasti němčiny jako cizího jazyka.
Anotace anglicky
The article deals with empirical teaching research in the field of German as a foreign language. This research is generally understood to be language teaching and learning research conducted in the context of managed language teaching and learning, with the main objective of describing, explaining and optimizing foreign language learning and learning processes in a theoretical and data-driven manner. The focus will be on the current status of this research in the Czech context. The following discussion enabled the exchange with other colleagues and the initiation of cooperations in this field of research in the field of German as a foreign language.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:45