CHOVANCOVÁ, Barbora. Practicing the skill of mediation in English for legal purposes. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. Bialystok: University of Bialystok, 2018, roč. 53, č. 66, s. 49-60. ISSN 0860-150X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/slgr-2018-0003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Practicing the skill of mediation in English for legal purposes
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, Bialystok, University of Bialystok, 2018, 0860-150X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00106414
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.2478/slgr-2018-0003
Klíčová slova česky mediace; soft skills; ESP; právní angličtina; metodika výuky anglického jazyka; analýza potřeb
Klíčová slova anglicky mediation; soft skills; ESP; legal English; ELT methodology; needs analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 23. 4. 2024 14:59.
Anotace
This article deals with mediation in language teaching, focusing on how the practice of mediation – as a specific language skill – can be incorporated in the syllabus. The chapter defines the skill of mediation as an emerging concept in language education, and discusses its potential for effective teaching of English for Specific Purposes in general and English for Legal Purposes in particular. The first part of the text seeks to answer several questions, aiming to determine whether mediation is relevant in the context of legal practice and whether it has a place in an English for Law syllabus. The second part addresses a more practical concern of how the skill of mediation can be practiced by students. The article makes a case for assigning mediation a much more central place in the classroom, giving a number of specific examples of how this soft skill can be developed in the teaching of ESP and ELP.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:17