KATRŇÁKOVÁ, Hana. Raising Students’ Intercultural Awareness in Videoconferencing Communication. Teacher’s Observations and Students’ Reflections.. Online. CERCLES, 2018, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Raising Students’ Intercultural Awareness in Videoconferencing Communication. Teacher’s Observations and Students’ Reflections.
Název česky Zvyšování povědomí studentů o interkulturních otázkách při videokonferenční komunikaci.Pozorování učitele a studentské reflexe.
Autoři KATRŇÁKOVÁ, Hana
Vydání 2018.
Nakladatel CERCLES
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky interkulturní komunikace, postřehy učitele, reflexe studentů
Klíčová slova anglicky intercultural awareness, teacher's observation, students reflection
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Hana Kallus, M.A., Ph.D., učo 1857. Změněno: 28. 2. 2019 22:51.
Anotace
The chapter is based on our experience with international videoconferencing (VC) used for tertiary level students. The aim is to provide the theoretical background for VC and share good practices - activities, language challenges and soft skills development. The background for the experience lies in the results of the INVITE project (http://invite.cjv.muni.cz), designed for the consortium of a manufacturing company, academic and non-academic institutions in 2006. Since then we have been using VCs in a variety of settings, for different purposes, with students studying different study programs etc. and the chapter describes the most frequent forms of VC use in the classroom as it allows students to practise and develop a range of skills in multicultural communication. Within a virtual classroom, communication becomes more authentic and students seem to be motivated to use English as a lingua franca. VC synchronous communication is accompanied by asynchronous communication with the help of social media. The chapter includes students’ point of view, their expectations before the course and their feedback after the course. One of the subsections is devoted to cultural stereotypes and students’ challenges, another to linguistic observations illustrating differences in expressing modality and different strategies in argumentation. The use of VC in education is a fairly recent phenomenon and a variety of studies have been conducted on the use of VC within a learning environment.
Anotace česky
Kapitola odráží naši zkušenost s mezinárodními videokonferencemi pro terciární sféru. Cílem kapitoly je poskytnout teoretické zázemí pro videokonference a sdílet dobrou praxi - ukázkami aktivit, jazykovými postřehy a výzvami v oblasti měkkých manažerských dovedností.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:43