MATELA, Jiří. On the Common Points of Prague Functional Structuralism and 'Nihongo kyóiku bunpó'. In Tirala, Martin. Crossing Time and Space : From the Perspective of Japanese Studies. Praha: Nová vlna, 2018, p. 146-155. ISBN 978-80-85845-93-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name On the Common Points of Prague Functional Structuralism and 'Nihongo kyóiku bunpó'
Name in Czech Ke společným bodům pražského funkčního strukturalismu a "didaktické gramatiky japonštiny"
Authors MATELA, Jiří.
Edition Praha, Crossing Time and Space : From the Perspective of Japanese Studies, p. 146-155, 10 pp. 2018.
Publisher Nová vlna
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-85845-93-8
Keywords (in Czech) funkční strukturalismus; japonský jazyk; didaktická gramatika
Keywords in English functional structuralism; Japanese language; didactic grammar
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Jiří Matela, M.A., Ph.D., učo 365342. Changed: 27/3/2019 15:50.
Abstract
The chapter reflects on the traditional theoretical framework of Prague functional structuralism approach to language and compares it with the recent movement of "Nihongo kyóiku bunpó" or 'didactic grammar of Japanese'. The analysis of the common points suggests, that the ideas of Prague school's structuralism are fully functional in the present needs of a theory of (Japanese) language for a JFL teaching needs.
Abstract (in Czech)
Kapitola reflektuje tradiční teoretický rámec pražského funkčního strukturalismu a jeho přístupu k jazyku a srovnává jej s relativně mladým hnutím "Nihongo kjóiku bunpó" (didaktické gramatiky japonštiny). Analýza společných rysů a styčných bodů naznačuje, že myšlenky tzv. Pražské školy jsou plně funkční i pro současné potřeby teorie (japonského) jazyka pro didaktické účely.
PrintDisplayed: 9/6/2024 04:32